Klagomål och synpunkter
För att utveckla kvalitén i socialtjänstens verksamheter behöver vi få veta vad som inte är bra, och framför allt vad som kan bli bättre.
Lämna dina synpunkter och klagomål.
Vänd dig i första hand till den person, enhet eller avdelning där synpunkten eller klagomålet hör hemma. Om det är en fråga som är av betydelse för verksamhetens utveckling, kan du skriva in det i formuläret nedan. Formuläret finns även som en blankett att få på respektive enhet.
Har du namn på verksamheten kan du ringa medborgarkontoret och bli kopplad till rätt enhet:
Medborgarkontoret
E-post: medborgarkontoret@mellerud.se
Telefon: 0530-189 00
Vad händer med dina synpunkter, klagomål och förslag?
När du fyllt i formuläret och klickar på "Skicka", sänds dina synpunkter till socialförvaltningen. De synpunkter och klagomål som du lämnar in diarieförs och utreds sedan av respektive verksamhet. Verksamhetens svar skickas till förvaltningschefen. Om du har begärt svar, får du inom tio dagar besked om vad som sker i ditt ärende. Under semesterperioden kan det dock ta längre tid.
Dina synpunkter, inklusive dina personuppgifter, registreras i vårt ärendehanteringssystem och blir allmän handling. Det innebär bland annat att allmänhet och massmedia kan begära att få ta del av din synpunkt, förutsatt att den inte innehåller sekretesskyddat material.
Du kan välja att inte uppge namn och adress, men då kan vi inte återkomma till dig med besked.
När du använder nedanstående kontaktformulär, kan ditt meddelande komma att diarieföras.
* = obligatorisk
Dina synpunkter skickas till ansvarig chef och kommer att ligga till grund för direkta åtgärder och/eller mera långsiktiga åtgärder.