Om kommunen

Mellerud är en av Dalslands 5 kommuner.
Det bor cirka 9 tusen personer i kommunen.

Från Mellerud till Göteborg är det 13 mil.
Från Mellerud till Karlstad är det 12 mil.

Det finns många små-företag i Mellerud.

Mellerud ligger vid sjön Vänern.
I kommunen kan du kan till exempel fiska,
vandra, tälta och åka båt.

 

Tätorter

I Melleruds kommun finns det fyra tätorter.
Det är Bränna, Dals-Rostock, Mellerud och Åsensbruk.

 

Församlingar

I kommunen finns en församling med nio kyrkor.
Det är Bolstad, Dalskog, Erikstad, Grinstad, Gunnarsnäs, Holm, Järn, Skållerud och Ör.

 

Kontakta kommunen

Om du vill kontakta kommunen kan du ringa telefonnummer 0530-180 00.

Sidan uppdaterades 21 juli 2025