Omsorg och stödAkut hjälp och krisstödTrygg och säkerArbetsmarknad- och integrationsenhetenEkonomi och pengarFamilj, barn och ungdomÄldreFunktionsnedsättningBorgerlig vigselDödsfall och begravningarNyanländ i Melleruds kommunSjukvård och tandvårdTransport och besökPsykisk ohälsaMissbruk och beroendeRåd och stöd - ÖppenvårdsenhetenFolkhälsaVill du jobba hos oss på Omsorg och stöd?Vill du bli kontaktperson?Hur överklagar man ett beslut?Klagomål och synpunkterKontakta oss
Hur överklagar man ett beslut?
Att överklagande av beslut.
Överklagandet ska lämnas in eller skickas till Melleruds socialnämnd. För att överklagandet ska kunna prövas måste handlingarna ha kommit in senast tre veckor från den dag då du fick del av beslutet.
Förbered ditt överklagande:
- Ange vilket beslut du överklagar (nämnd/beslutsfattare eller paragraf i protokollet).
- Beskriv varför du anser att beslutet är felaktigt.
- Ange vilken ändring du vill ha.
Samla stödjande handlingar:
- Bifoga dokument eller annat som stöder din uppfattning.
Skriv ditt överklagande:
- Inkludera alla ovanstående uppgifter.
- Underteckna skrivelsen.
- Uppge namn, personnummer, postadress och telefonnummer.
Skicka in överklagandet:
- Lämna in eller skicka överklagandet till Melleruds socialnämnd.
- Se till att handlingarna kommer in senast tre veckor från den dag då du fick del av beslutet.
Kontakta socialförvaltningen vid behov:
- Om något är oklart, kontakta socialförvaltningens kansli via växeln: 0530-180 00.
Vänta på besked:
- Om ditt överklagande har kommit in i rätt tid, skickas handlingarna vidare till Förvaltningsrätten, om nämnden/beslutsfattaren inte själv ändrar beslutet enligt din begäran.
Adress för inskickande: Melleruds Socialnämnd
464 80 Mellerud
Kontakt
Socialkontoret
E-post: socialkontoret@
Telefon: 0530-181 50
Sidan uppdaterades 10 mars 2025